МАРКЕТИНГОВІ СТРАТЕГІЇ: ОЦІНКА ПЕРСПЕКТИВИ АДАПТАЦІЇ ТА ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДІВ ОЦІНКИ ЕФЕКТИВНОСТІ У СФЕРІ ГРОМАДСЬКОГО ЗДОРОВ’Я

Автор(и)

  • Святослав Валерійович Лінніков Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет» https://orcid.org/0000-0001-6877-2777
  • Іван Святославович Миронюк Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет» https://orcid.org/0000-0003-4203-4447

DOI:

https://doi.org/10.32782/pub.health.2024.1.14

Ключові слова:

громадське здоров’я, маркетингові стратегії, моніторинг і оцінка ефективності, промоція здоров’я

Анотація

Мета роботи – оцінити можливості та перспективність адаптації методик та методів оцінки ефективності бізнесових маркетингових стратегій у системах моніторингу й оцінки ефективності інформаційно-комунікаційних кампаній у сфері громадського здоров’я. Матеріали та методи. Використано результати вивчення та практичного застосування різних інструментів оцінки ефективності маркетингових стратегій та рекламних кампаній, які широко використовуються у сфері бізнесу. Застосовано бібліосемантичний метод дослідження, метод логічно-структурного та контент-аналізу. В основу дослідження покладено системний підхід. Результати. Представлено аналіз базових підходів до оцінки ефективності рекламних кампаній у сфері бізнесу та оцінено можливості адаптації окремих компонентів до застосування в системі оцінки якості інформаційно-комунікаційних кампаній у сфері громадського здоров’я. Визначено пріоритетність комунікаційної складової частини оцінки ефективності та представлено варіанти поширених методів і методик оцінки на різних етапах впровадження рекламної кампанії з акцентом на можливості застосування у сфері громадського здоров’я. Висновки. Існує великий потенціал напрацьованих сферою бізнесу методик оцінки ефективності маркетингових стратегій для застосування у галузі громадського здоров’я та промоції здорового способу життя. Перспективи використання цих методик у сфері громадського здоров’я дозволять не лише ефективно оцінювати рекламні кампанії, спрямовані на збереження та покращення здоров’я населення, але й перетворювати стратегії на засоби впливу на поведінку громадян.

Посилання

Домашева Є.А., Зозульов О.В. Підходи до оцінювання ефективності маркетингових інтернет-комунікацій. Економічний вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". 2016. 13. С. 353–360.

Котлер Ф., Армстронг Г. Основи маркетингу (переклад з англійської). Підручник. Науковий світ, Київ 2022. С. 880.

Ковшик В.І., Зубкова А.Б. Оцінка ефективності інтернет-реклами. Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ": зб. наук. пр. темат. вип.: Актуальні проблеми управління та фінансово-господарської діяльності підприємства. Харків НТУ "ХПІ". 2011. 39. С. 69–77.

Everett М., Arvind Singhal, М. Margaret Quinlan. Diffusion of innovations. An integrated approach to communication theory and research. Routledge, 2014. С. 432–448.

D.A. Drossos, et al. Advertising on the Internet: Perceptions of Advertising Agencies and Marketing Managers. International Journal of Internet Marketing and Advertising, 2010. 6(3). С. 244–264

Дудко О.С. Оцінювання дієвості та ефективності реклами. Актуальні проблеми економіки. 2012. 3. С. 174–182.

Digital Advertising Worldwide. STATISTA [Електронний ресурс]. URL: https://www.statista.com/outlook/216/100/digital-advertising/worldwide#market-revenue

Бойчук І.В., Музика О.М. Інтернет в маркетингу. Підручник. Київ: Центр учбової літератури. 2010. 512 с.

Сологуб О.П., Капінус Л.В. Оцінка ефективності інтернет-реклами. Вісник Бердянського університету менеджменту і бізнесу. 2010. 3 (11). С. 65–68.

Домашева Є.А., Зозульов О.В. Підходи до оцінювання ефективності маркетингових інтернет-комунікацій. Економічний вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". 2016. 13. С. 353–360.

Знаменська М.А. Медико-соціальне обґрунтування системи комунікацій в охороні здоров’я: авторефер. дис. д-ра мед. наук: 14.02.03. «Соціальна медицина». Київ, 2016. С. 20.

Randolph W., Viswanath K. Lessons learned from public health mass media campaigns: marketing health in a crowded media world. Annu Rev Public Health. 2004. 25. С. 419–437.

D.A. Drossos, et al. Advertising on the Internet: Perceptions of Advertising Agencies and Marketing Managers. International Journal of Internet Marketing and Advertising. 2010. 6(3). С. 244–264.

Albarran A.B. Management of Electronic and Digital Media, 6th ed. Boston, FL, USA: Cengage Learning. 2017. С. 339.

Karnowski V., Kümpel A.S., Leonhard L., Leiner D.J. From incidental news exposure to news engagement. How perceptions of the news post and news usage patterns influence engagement with news articles encountered on Facebook. Comput. Hum. Behav. 2017. 76. С. 42–50.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-31

Номер

Розділ

Статті