РОЗРОБКА НОВОЇ КВАЛІФІКОВАНОЇ ПРОГРАМИ ЕРГОТЕРАПІЇ В УКРАЇНІ: ОЦІНКА ПОТРЕБ

Автор(и)

  • Ш. Пілізер VIVES University of Applied Sciences
  • А.-М. Денольф VIVES University of Applied Sciences
  • Ш. Шиллеверт VIVES University of Applied Sciences
  • Н. Р. Закаляк Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка https://orcid.org/0000-0002-9550-1961
  • О. А. Фігура Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка https://orcid.org/0000-0002-5711-0484
  • Р. В. Чопик Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка https://orcid.org/0000-0003-2707-8185
  • С. В. Рокутов Придніпровська державна академія фізичної культури i спорту https://orcid.org/0000-0003-1382-9187
  • О. С. Афанасьєва Придніпровська державна академія фізичної культури i спорту https://orcid.org/0000-0002-5350-6289
  • О. В. Базильчук Хмельницький національний університет https://orcid.org/0000-0002-8137-9950

DOI:

https://doi.org/10.32782/pub.health.2024.1.2

Ключові слова:

навчальна програма з ерготерапії, професія ерготерапевта, оцінка потреб, анкетування, опитування

Анотація

Оцінка потреб зацікавлених сторін, залучених до створення нової освітньої програми «Ероготерапія», є дуже актуальною. Мета і завдання – оцінка потреб у розробці нової кваліфікованої програми ерготерапії в Україні. Матеріали та методи. Дослідження проводилося з використанням анкетування та письмового інтерв’ю. Респондентами у дослідженні були 180 студентів спеціальності «Фізична терапія, ерготерапія» трьох університетів та 40 стейкхолдерів потенційних робочих місць з ерготерапії. Результати дослідження були опрацьовані за допомогою описової статистики та тематичних аналізів. Результати дослідження. Встановлено, що більшість студентів пов’язує ерготерапію з фізичною терапією. Важливим для успіху професії ерготерапевта в Україні студенти вважають таке: навички взаємодії, знання методів ерготерапії, суміжних наук та природи людини, позитивне ставлення до людей з обмеженнями. Студенти надають перевагу роботі з особами із порушеннями фізичного здоров’я. 99% студентів підкреслює важливість набуття практичних навичок під час аудиторних практичних занять, 91% – під час практики. Вирішальними у виборі професії ерготерапевта є: внутрішня мотивація, бажання піклуватися про людей, обізнаність громадськості про ерготерапію. Опитування стейкхолдерів виявило три теми: незадоволення наявною системою охорони здоров’я та реабілітації; необхідність підвищення обізнаності громадськості з ерготерапією; необхідність навчання, заснованого на доказах ерготерапії. Висновки. За результатами дослідження ми виділили три аспекти, які потрібно враховувати під час розробки та впровадження нової освітньої програми з ерготерапії в рамках проєкту UKROTHE. Ідеться про потребу в освіті, орієнтованої на практику, потребу у підвищенні обізнаності та обміні інформацією з ерготерапії в Україні, а також можливість розширення фокусу ерготерапії в Україні, яка все ще інспірується медичною моделлю реабілітації.

Посилання

Romaniuk, P., & Semigina, T. (2018). Ukrainian health care system and its chances for successful transition from Soviet legacies. Globalization and Health, 14, 116.

Goodley, D. (2016). Disability studies: An interdisciplinary introduction. London: SAGE Publications Ltd.

Golyk, V., & Syvak, O. (2016). Assessment of national disability, health and rehabilitation system in Ukraine. Reflections disability and rehabilitation subcluster meeting. Ukrainian Bulletin of Medical and Social Expertise, 19, 26–62 [in Ukrainian].

World Health Organization. Towards a common language for functioning, disability and health. World Health Organization.2020. Retrieved from https://www.who.int/classifications/icf/icfbeginnersguide.pdf?ua=1

McDougall, J., Wright, V., & Rosenbaum, P. (2010). The ICF model of functioning and disability: Incorporating quality of life and human development. Developmental Neurorehabilitation, 13, 204–211.

World Health Organization. WHO Global disability action plan 2014-2021. Better health for all people with disability. World Health Organization. Retrieved from https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/199544/9789241509619_eng.pdf?sequence=1

Gutenbrunner, C., Tederko, P., Grabljevec, K., & Nugraha, B. (2018). Responding to the World Health Organization Global Disability Action Plan in Ukraine: Developing a national disability, health and rehabilitation plan. Journal of Rehabilitation Medicine, 50, 338–341.

Zaraska, N., Mangusheva, O., Golyk, V., & Syvak, O. (2018). Bringing Occupational Therapy to Ukraine: Internationalcollaboration to establish the profession as a part of rehabilitation reform triggered by wounded soldiers of the Donbas conflict. Retrieved from https://congress2018.wfot.org/downloads/abstracts/SE%2066/Bringing%20Occupational%20Therapy%20to%20Ukraine.pdf.

Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3, 77–101.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-31

Номер

Розділ

Статті