АНАЛІЗ ДОСВІДУ РОБОТИ НАЦІОНАЛЬНИХ ІНСТИТУТІВ ГРОМАДСЬКОГО ЗДОРОВ’Я
DOI:
https://doi.org/10.32782/pub.health.2024.2.6Ключові слова:
громадське здоров’я, національні інститути, досвід роботиАнотація
Актуальність. Протягом останнього століття з’явилися національні інститути громадського здоров’я (NPHIs) для вирішення постійних і надзвичайних проблем охорони здоров’я. Зважаючи на історичну спадщину та внесок у охорону здоров’я, є нагальна потреба в узагальненні даних літератури щодо досвіду роботи NPHIs. Мета – аналіз даних літератури щодо узагальнення досвіду роботи національних інститутів громадського здоров’я. Методи дослідження. Бібліометричні, аналітичні. Результати. В огляді проаналізовано точки зору лідерів громадського здоров’я та авторів з різних регіонів світу про історичну спадщину, досвід, внески та переваги NPHI. Систематичний пошук у базах даних Medline OVID та Scopus виявив 5731 запис. Загалом 43 статті відповідали критеріям прийнятності та включали точки зору з понад 20 країн Африки, Європи, Північної та Південної Америки. Отримані дані свідчать про давню міжнародну зацікавленість у залученні національних інститутів для вирішення складних проблем охорони здоров’я. Відсутність методів звітності про дослідження свідчить про необхідність використання надійної методології. Кілька статей рекомендують інвестиції в національні інститути громадського здоров’я як стратегію реагування на кризи та зміцнення систем громадського здоров’я в країнах. Результати показують, що сфери, пов’язані з розбудовою потенціалу громадського здоров’я, переплітаються в літературі NPHI. Однак нестача емпіричних якісних або кількісних досліджень вказує на необхідність більш надійних досліджень NPHI у майбутньому. Висновок. Результати показують явні прогалини в таких питаннях, як наукова незалежність, автономія та фінансові ресурси, які заслуговують на подальшу увагу. Наявні та нові проблеми охорони здоров’я (наприклад, неінфекційні захворювання, зміна клімату, резистентність до антимікробних препаратів та потенційні епідемії в майбутньому) підкреслюють важливість і необхідність інвестицій у дослідження, орієнтовані на NPHI.
Посилання
De Ceukelaire W., Bodini C. We need strong public health care to contain the global corona pandemic. International Journal of Health Services. 2020, 50(3), 3. https://doi.org/10.1177/0020731420916725.
Myhre S.L., French S.D., Bergh A. National public health institutes: A scoping review. Global Public Health. An International Journal for Research, Policy and Practice. 2022, 17 (6), 1055–1072. https://doi.org/10.1080/17441692.2021.1910966.
IANPHI. (2007). Framework for the creation and development of National Public Health Institutes. National Public Health Institutes: Core functions and attributes. URL: http://www.ianphi.org/_includes/documents/core-functions.pdf (дата звернення: 03.02.2020).
IANPHI. URL: https://ianphi.org/about/index.html (дата звернення: 16.10.2020).
Scoping reviews: Time for clarity in definition, methods, and reporting. / H. Colquhoun et al. Journal of Clinical Epidemiology, 2014, 12(12), 1291–1294. https://doi.org/10.1016/j.jclinepi.2014.03.013.
PRISMA extension for scoping reviews (PRISMA-ScR): Checklist and explanation. / A.C. Tricco et al. Annals of Internal Medicine, 2018, 169(7), 467–473. https://doi.org/10.7326/m18-0850.
Arksey H., O’Malley L. Scoping studies: Towards a methodological framework. International Journal of Social Research Methodology, 2005, 8(1), 19–32. https://doi.org/10.1080/1364557032000119616.
Joanna Briggs Institute. 2020. JBI reviewer’s manual. URL: https://reviewersmanual.joannabriggs.org/.
Public health and health promotion capacity at national and regional level: A review of conceptual frameworks. / C. Aluttis et al. Journal of Public Health Research, 2014, 3(1), 199. https://doi.org/10.4081/jphr.2014.199.
Hawe P., Noort M., King L.J.C. Multiplying health gains: The critical role of capacity-building within public health programs. Health Policy, 1997, 39(1), 29–42. https://doi.org/10.1016/S0168-8510(96)00847-0.
The Swedish public health policy and the National Institute of Public Health. / C. Hogstedt et al. Scandinavian Journal of Public Health. Supplement, 2004, 64, 6–64. PMID: 15768522.
Eighty years of the Slovenian Institute of Public Health: Challenges for the future. / I. Klavs et al. Croatian Medical Journal, 2003. 44(5), 511–519. PMID: 14515406.
Kriz J. Eighty years of the National Institute of Public Health in Prague. Central European Journal of Public Health, 2005, 13(1), 3–5. PMID: 15859172.
Rodriguez-Lopez M.H. Commentary: A perspective from Mexico. Journal of Public Health Policy, 2008, 29(1), 26–31. https://doi.org/10.1057/palgrave.jphp.3200168.
Rubin R. Profile: Mexico’s National Institute of Public Health. Lancet, 2017, 389(10071), 787. https://doi.org/10.1016/s0140-6736(17)30582-2.
National Public Health Institutes: Contributing to the public good. / S. Binder et al. Journal of Public Health Policy, 2008, 29(1), 3–21. https://doi.org/10.1057/palgrave.jphp.3200167.
Frieden T.R., Koplan J.P. Stronger National Public Health Institutes for global health. The Lancet, 2010, 376(9754), 1721–1722. https://doi.org/10.1016/S0140-6736(10)62007-7.
Improving the world’s health through National Public Health Institutes. / J.P. Koplan et al. Bulletin of the World Health Organization, 2005, 83(2), 154–157.
Verrecchia R., Dar O., Mohamed-Ahmed O., Squires N. Building operational public health capacity through collaborative networks of National Public Health Institutes. BMJ Global Health, 2019, 4(5), e001868. https://doi.org/10.1136/bmjgh-2019-001868.
Koplan J.P., Dusenbury C., Jousilahti P., Puska P. The role of National Public Health Institutes in health infrastructure development. BMJ, 2007, 335(7625), 834–835. https://doi.org/10.1136/bmj.39356.406377.BE.
Beer K. News from the IAEH. Discussion on the role of National Public Health Agencies in the implementation of ecohealth strategies for infectious disease prevention. Ecohealth, 2013, 10(2), 111–114. https://doi.org/10.1007/s10393-013-0840-8.
National Public Health Institutes: A coordinated and comprehensive approach toward influenza A H1N1 and other threats to public health. / P. Buss et al. Pan American Journal of Public Health, 2009, 26(2), 184–188. https://doi.org/10.1590/S1020-49892009000800012.
Heymann D.L. NPHIs as focal points for leadership in prevention and control of infectious diseases. Journal of Public Health Policy, 2008, 29(3), 374–376. https://doi.org/10.1057/jphp.2008.19.
Koplan J.P., Butler-Jones D., Tsang T., Yu W. Public health lessons from severe acute respiratory syndrome a decade later. Emerging Infectious Diseases, 2013, 19(6), 861–863. https://doi.org/10.3201/eid1906.121426.
Rodier G., Greenspan A.L., Hughes J.M., Heymann D.L. Global public health security. Emerging Infectious Diseases, 2007, 132 (10), 1447–1452. https://doi.org/10.3201/eid1310.070732.
A North/South collaboration between two National Public Health Institutes – a model for global health protection. / C. Ihekweazu et al. Journal of Public Health Policy, 2015, 36(2), 181–193. https://doi.org/10.1057/jphp.2014.52.
Network for strong national public health institutes in Africa. / N. Meda et al. The Lancet, 2016, 387 (10034). https://doi.org/10.1016/S0140-6736(16)30015-0.
Puska P., Koplan J.P. IANPHI-10 years of collaboration for institutional public health. European Journal of Public Health, 2017, 27(2), 192–193. https://doi.org/10.1093/eurpub/ckw241.
Fafard P., Forest P.-G. The loss of that which never was: Evaluating changes to the senior management of the Public Health Agency of Canada. Canadian Public Administration, 2016, 59(3), 448–466. https://doi.org/10.1111/capa.12174.
Fierlbeck K. Public health and collaborative governance. Canadian Public Administration, 2010, 53(1), 1–19. https://doi.org/10.1111/j.1754-7121.2010.00110.x.
Wilson K., Keelan J. Learning from listeria: The autonomy of the Public Health Agency of Canada. Canadian Medical Association Journal, 2008, 179(9), 877–879. https://doi.org/10.1503/cmaj.081441.
National Public Health Institute legal framework: A tool to build public health capacity / E.L. Rosenfeld et al. Health Security, 2020, 18(S1), S. 43–52. https://doi.org/10.1089/hs.2019.0093.
Binder S., Adigun L.E., Greenspan A.L. NPHI creation: Lessons learned and future directions. Journal of Public Health Policy, 2008, 29(4), 459–466. https://doi.org/10.1057/jphp.2008.33.
Use of the staged development tool for assessing, planning, and measuring progress in the development of National Public Health Institutes. / E.J. Barzilay et al. Health Security, 2018, 16(S1), S. 18–24. https://doi.org/10.1089/hs.2018.0044.
Hassar M. NPHIs and public goods: A perspective from Morocco. Journal of Public Health Policy, 2008, 29(1), 22–25. https://doi.org/10.1057/palgrave.jphp.3200166.
Jousilahti P. Improving the world’s health – The role of National Public Health Institutes. Central European Journal of Public Health, 2006, 14(1), 3–5. https://doi.org/10.21101/cejph.b0052.
The role of Public Health Institutions in global health system strengthening efforts: The US CDC’s perspective. / P. Bloland et al. PLoS Medicine, 2012, 9(4), e1001199. https://doi.org/10.1371/journal.pmed.1001199.
Bourdillon F. France creates a National Public Health Agency. Illustrations of its main missions and challenges. Bulletin de L’Académie Nationale de Médecine, 2016, 200(3), 639–650. https://doi.org/10.1016/s0001-4079(19)30738-1.
Silva A. Letter from Guinea Bissau. Journal of Public Health Policy, 2008, 29(3), 377–378. https://doi.org/10.1057/jphp.2008.18.
Spahic M., Mettendorff M., Bourdillon F. Flashback to the reform experience: The Creation of Santé publique France, the National Public Health Agency. Les Tribunes de la Santé, 2016. 53(4), 35–47. URL: https://www.cairn.info/journal-les-tribunes-de-la-sante1-2016-4-page-35.htm. https://doi.org/https://doi.org/10.3917/seve.053.0035.
Adigun L., Dusenbury C., Schoub B.D. Public health in Africa – The role of national public health institutes. South African Medical Journal, 2007, 97(11), 1036–1039. PMID: 18254195.
Frenk J., González-Block M. Institutional development for public health: Learning the lessons, renewing the commitment. Journal of Public Health Policy, 2008, 29(4), 449. https://doi.org/10.1057/jphp.2008.35.
Roa A.C., Baptista e Silva F.R. Fiocruz as an actor in Brazilian foreign relations in the context of the Community of Portuguese-Speaking Countries: An untold story. História, Ciências, Saúde-Manguinhos, 2015, 22(1), 153–169. https://doi.org/10.1590/s0104-59702015000100009.
Magaña-Valladares L., Cooper K. The National Institute of Public Health: Shaping public policy to advance population health in Mexico. Public Health Reviews, 2011, 33 (1), 331–338. https://doi.org/10.1007/BF03391638.
The Nigeria centre for disease control / A.M. Njidda et al. BMJ Global Health, 2018, 3(2), e000712. https://doi.org/10.1136/bmjgh-2018-000712.
Valladares L.M., Ávila M.H. Innovations in graduate public health education: The Instituto Nacional de Salud Pública. American Journal of Public Health, 2015, 105 (Suppl. 1). S. 88–91. https://doi.org/10.2105/ajph.2014.302478.
A new twenty-first century science for effective epidemic response / J. Bedford et al. Nature, 2019, 575(7781), 130–136. https://doi.org/10.1038/s41586-019-1717-y.
Connecting sectors and systems for health results / A. Pierre-Louis et al. URL: https://www.researchgate.net/publication/271216606_Connecting_Sectors_and_Systems_for_Health_Results. 2012.
COVID-19 reveals weak health systems by design: Why we must re-make global health in this historic moment / S. Shamasunder et al. Global Public Health, 2020, 15(7), 1083–1089. https://doi.org/10.1080/17441692.2020.1760915.
Jakubowski E., Kluge H., Rechel B. Organization of public health services. / In Rechel B., Jakubowski E., and E.A. McKee (Eds.). Organization and financing of public health services in Europe [Internet] (Vol. Health Policy Series, No. 50). 2018. European Observatory on Health Systems and Policies. URL: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK535720/.
Strengthening health systems in low-income countries by enhancing organizational capacities and improving institutions. / R.C. Swanson et al. Globalization and Health, 2015, 11(1), 5. https://doi.org/10.1186/s12992-015-0090-3.
Ferreira J.R., Fonseca L.E. Cooperação estruturante, a experiência da Fiocruz Structural Cooperation, the Fiocruz experience. Ciência & Saúde Coletiva, 2017, 22(7), 2129–2133. URL: http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1413-81232017002702129&nrm=iso. https://doi.org/https://doi.org/10.1590/1413-81232017227.04412017.
Onyebujoh P.C., Thirumala A.K., Ndihokubwayo J.B. Integrating laboratory networks, surveillance systems and public health institutes in Africa. African Journal of Laboratory Medicine. 2016, 5(3), 431. https://doi.org/10.4102/ajlm.v5i3.431.
Bogaert P., Van Oyen H. An integrated and sustainable EU health information system: National Public Health Institutes’ needs and possible benefits. Archives of Public Health, 2017, 75(1), 3. https://doi.org/10.1186/s13690-016-0171-7.
Kirigia J.M., Wambebe C. Status of national health research systems in ten countries of the WHO African region. BMC Health Services Research, 2006, 6(1), 135. https://doi.org/10.1186/1472-6963-6-135.
African-led health research and capacity building – is it working? / V.O. Kasprowicz et al. BMC Public Health, 2020, 20(1), 1104. https://doi.org/10.1186/s12889-020-08875-3.
González-Block M.A. Leadership, institution building and pay-back of health systems research in Mexico. Health Research Policy and Systems, 2009, 7(1), 22–22. https://doi.org/10.1186/1478-4505-7-22.
Evidence is good for your health system: Policy reform to remedy catastrophic and impoverishing health spending in Mexico. / F.M. Knaul et al. The Lancet, 2006, 368(9549), 1828–1841. https://doi.org/10.1016/S0140-6736(06)69565-2.
World Health Organization/International Association of National Public Health Institutes. Establishing National Public Health Institutes through mergers – What does it take? Joint WHO Regional Office for Europe and International Association of National Public Health Institutes Technical Seminar, Poland. 2018.
Nkengasong J.N. How Africa can quell the next disease outbreaks. Nature, 2019, 567(7747). https://doi.org/10.1038/d41586-019-00789-4.
Achieving Universal Health Coverage (UHC): Dominance analysis across 183 countries highlights importance of strengthening health workforce. / M. Reid et al. PLoS One, 2020, 15(3), e0229666. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0229666.
Nkengasong J.N., Maiyegun O., Moeti M. Establishing the Africa Centres for Disease Control and Prevention: Responding to Africa’s health threats. The Lancet Global Health, 2017, 5(3), e246–e247. https://doi.org/10.1016/s2214-109x(17)30025-6.
Wilkinson A., Parker M., Martineau F., Leach M. Engaging ‘communities’: Anthropological insights from the West African Ebola epidemic. Philosophical Transactions of the Royal Society of London. Series B: Biological Sciences, 2020, 372(1721), 26. https://doi.org/10.1080/17441692.2020.1760915.